28. syyskuuta 2010

Kohti kokousta

... ja uusia naapureita!

Iltapäivällä töiden jälkeen saan taas suunnistaa Tampellan Esplanadille. Minulla ei periaatteessa ole mitään käsitystä, minne olen menossa, mutta kun osoite kertoo Tampellan Esplanadin verran ja muistan joskus nähneenikin WillaViolan kyseisellä esplanadilla pyörähtäessäni, niin ehkä minä löydän. Hieman harmillista oli, ettei kutsussa mainittu mitään kestoa kokoukselle tai mitä sinne pitää ottaa mukaan. Kai minä perusmuistiinpanovälineet otan.

Oikeastaan minua ei tällä hetkellä huoleta illassa mikään muu kuin paikan päälle käveleminen. Sain kengistä taas kaameat rakot kantapäihin eikä minulla tietenkään ole käden ulottuvilla rakkolaastaria. Niin tyypillistä tuuriani.

Tavallaan on ihan mielenkiintoista nähdä tulevia naapureita. Toisaalta taas ei kiinnosta tippaakaan. Kaikista kummallisin tilanne ehkä olisi, jos kokouksessa törmäisinkin johonkuhun tuttuun. "Ai, moi, sinäkin täällä?" Jos näin käy, toivotaan, että se on miellyttävä tuttu.

Viime yönä näin unta kodistani. Se oli ihana, lämmin ja rauhallinen. Kuljeskelin vain ympäriinsä ja istuskelin sohvalla ympärilleni katsellen. Ulkona oli aivan pimeää, ja järvi kimalteli rannan katulyhtyjen valoa. Saatoin nähdä lahden yli valaistuun kaupunkiin. (Kunpa voisinkin, kunpa näkyisikin edes kaistale vettä.)

Ei kommentteja: