13. elokuuta 2010

Taisto pesämunasta

Keksin tänään, mikä se kummallinen numero oli, josta minulle oli soitettu viime viikolla kesken työpäivän. Ihmettelin pitkään, kuka minua mahtaa kaivata, kun välittäjäkin jo soitteli. Yleensä minulle kun juuri kukaan ei soittele, ei ainakaan ennen neljää.

Se oli pankista. Tajusin, että määräaikaistalletukseni erääntyy tässä muutaman päivän kuluessa, ja sen jatkoa tahtoisivat pankin tädit udella. Viimeksi he saivat minut kiinni, kun olin apteekin kassalla, ja ajattelemattomuuksissani en pistänyt kovaa kovaa vasten vaan tyydyin siihen korkoon, mitä minulle tarjottiin. Vänkäsin minä sen ehkä itusen korkeammaksi kuin alkujaan tarjottu, mutta olisin pystynyt parempaankin. Mutta oli mukamas kiire hoitaa asia ja päästä jatkamaan apteekissa asiointia. Seuraavan kerran pyydän heitä soittamaan kymmenen minuutin päästä uudestaan, jos käräyttävät minut kesken kaiken muiden tärkeiden puuhieni.

Viime kerran munattomuuteni vuoksi talletukseni tuotto on ollut säälittävän minimaalinen, oikeastaan olematon. Niinpä päätin, että nyt kilpailutan eri pankit ja pyydän kunnon korkotarjouksia. Voisinkin kaivella pankkien sivuilta hieman infoa, millaisia vaihtoehtoja määräaikaistalletukselle on tarjolla. Ehdin vielä hyvin hautoa pesämunaani vuoden päivät jonkin tilin mutkassa korkoa kasvamassa. Eihän se mikään suuri tuotto ole, mutta jokainen euro on aina kotiin päin.

Ei kommentteja: